dijous, 22 de març del 2012

Reflexions sobre el curs

Una vegada acabat el curs, intentaré resumir en unes ratlles, totes les aportacions que han fet que l'ús de les TIC en el meu àmbit docent s'hagin ampliat.
Durant els darrers anys, he intentat que les TIC formassin part de les meves programacions didàctiques. M'he trobat, però, amb una sèrie de dificultats i de mancances, que han fet que la meva tasca no hagi pogut ser profitosa al 100%. Una de les mancances és no disposar d'un ordinador i d'una pissarra digital a totes les aules on faig classe. La dificultat per aconseguir-ne una és extraordinàriament difícil. De vegades no he pogut trobar un espai lliure per poder desenvolupar les meves sessions amb les TIC. L'altra dificultat és que l'accés a la xarxa al nostre centre és una mica lent, la qual cosa endarrereix les feines durant les sessions.
M'imagín que com jo, hi ha molta de gent que es troba amb aquests entrebancs. Tot i així, he d'afirmar que el curs m'ha servit, també, per familiaritzar-me amb l'ús dels blocs. És una eina molt atractiva per treballar amb els al·lots a través de les diferents activitats que també hem fet: pòsters, núvols de paraules...Les eines que he descobert a través del curs, m'han permès reforçar l'interès de l'alumnat per fer les tasques encomanades durant la setmana.
Consider que en l'àrea de llengua, m'ha obert un gran ventall de possibilitats i d'opcions per oferir a l'alumnat i també eines per donar a conèixer a la resta de professorat altres formes d'ensenyament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada